ga naar de hoofdinhoud
Logo Frank Los
Frank Los
Helderheid in woord en beeld
vervang ruis door enthousiasme
voor maatschappelijk betrokken projectleiders

Hoe jongeren bereiken een makkie wordt

Volgens mij is dit een droom als je jongeren wilt bereiken: ze staan in de rij om met je te praten. Gisteren kreeg ik dat zomaar voor elkaar.

Het geheim: vanuit het perspectief van de jongeren stonden ze niet in de rij om met mij te praten. Zij stonden te wachten op een tekening die ik voor hen maakte. Een karikatuur zelfs.

En doordat ik een tekening van hen maakte was het volkomen logisch dat ik ze allemaal vragen stelde. Want hun antwoorden verwerkte ik in de tekening. Zo werd de tekening waardevol voor ons allebei.

Het onderzoek wat ik doe is voor een campagne die ik start in opdracht van regio Rivierenland. Ik help met deze campagne jongeren die minder kansen hebben de kansen te ontdekken die er zijn. Dus ik onderzoek nu waar de belangstelling ligt.

Visuele communicatie is belangrijk. De jongeren houden niet van lezen. Een deel van de jongeren heeft hier zelfs moeite mee. Veel tekenwerk dus. En ook video wordt een middel wat we veel gaan inzetten.

Ook weten wat er onder jongeren speelt? https://franklos.nl/visuele-verbinder/