Pitchtraining voor een sociale onderneming
Over een aantal dagen stonden ze al op het podium op een grote bijeenkomst van ondernemers uit de regio. Vijf kilometer buiten hun comfortzone. Slechts een paar dagen te gaan. En eigenlijk te weinig tijd om goed voor te kunnen bereiden.
En ondertussen was het een belangrijke pitch ook. Het Blok is een lunchroom en cadeauwinkel met een sociale missie. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kunnen hier aan de slag. Voor het voortbestaan van het bedrijf hebben zij klanten uit de zakelijke markt nodig.
In een uur tijd hielp ik de ondernemers online aan een krachtig verhaal. Waar zit de verleidingskracht voor ondernemers? Waarom is het aantrekkelijk om klant te worden?
Na dit uur waren we nog niet klaar. Nu was de vorm aan de beurt. Want met alleen sterke inhoud ben je er nog niet. Je verhaal kan nog zo krachtig zijn. Als je op het podium staat als een houten plank komt de boodschap alsnog niet over.
Daarom trakteerde ik de ondernemers via whatsapp op allerlei leuke speelse oefeningen om los te komen. En ik stuurde dagelijks een mail met een nieuw ruimtescheppend inzicht. Een peptalk op schrift.
Ook iets voor jou?
Laten we samen een half uur de tijd nemen om jouw uitdaging te bespreken. Het gesprek is kosteloos en vrijblijvend. Wij gaan na dit gesprek alleen samen verder als jij dat graag wilt en ik zeker weet dat ik jouw opdracht uitmuntend uit kan voeren.